.


11 februari 2012

STOCKHOLM FURNITURE FAIR. PART I




Here comes my first sneak peek from Stockholm furniture fair! I got a new Finnish brand favorite during the fair called 
NikariNot only because their design was so serene natural. The brand signals the green sustainable values ​​that I 
cherish. The company collaborates with the Finnish WWF and a portion of the sale are donated 
to protect the rainforests and forests globally. Well done Nikari! Check out their website here.

Carpet company Kasthall showcase was well-tailored experience as always. I felt so proud when I noticed that my 
pyramids were included in the styling! Styled by exellent Lotta Agaton.

I tisdags besökte jag möbelmässan Stockholm furniture fair. Kameran fastnade för det mesta i det gröna, naturliga
och det trärena.Vilket signalerar för mig mera en livstil än en trend. Som möbelföretagets Nikaris gröna monter. 
Nikari är ett Finskt möbelföretag som med sina hållbara trämöbler i skandinavisk stil har blivit en av mina nya 
favoriter. Företaget samarbetar med den finska världsnaturfonden WWF och en del av försäljningspriset 
skänks till att skyddaregnskogarna och skogar globalt. Bra gjort Nikari!

Mattföretagets Kasthalls monter var en välskräddad upplevelse som alltid. Den andades textilhantverk och dova 
kalla färger. Blev så glatt överrasskad när jag såg att mina pyramider fanns med i skyltningen! Montern 
var stylad av eminenta Lotta Agaton.


5 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Sitter här och funderar på hur det går med er Sthlmsflytt...! Får nog läsa ikapp lite av tidigare inlägg, kanske har du skrivit nåt om det där....
    Hopas du har en lika fin och solig söndag som vi! Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusigt! Dit hade jag gärna åkt. Nästa år kanske. Kommer ju aldrig iväg till Stockholm känns det som.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Sååå cool idé med att skriva med murgrönorna! Hamnar i idémappen!
    /Maria

    SvaraRadera