.


4 oktober 2010

WABISABI lifestyle




Idag postar jag lite måndagsinspiration. Och jag måste välja en 
stil som jag gillar mest, så är det det twisten mellan det bohema
 och moderna.
Så mycket  karaktär en sliten gammal dörr kan ge hela rummet. 
Och helst ska ju dörren vara så där ruffigt och opolerad,
så att halva färgen har ramlat av. Ack så snyggt! I love wabisabi!











My favorite interiorstyle is wabisabi or modern bohemian style.
I love the twist! 
Look at these old doors, how much spirit they give to the room.
It dosent matter if the colour has started to fall of, thats the point. 
Wabisabi is making peace with imperfection.
It encourages us to be respectful of age both in things and in ourselfs.


Have a nice week and take care!





12 kommentarer:

  1. Love your style fina Agnetha!


    Love Loella

    SvaraRadera
  2. du har så rätt så, det är en ljuvlig kombination. Fina bilder här inne som vanligt!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Leena. Jag har nyligen hittat din blogg och älskar den redan. Jättefina bilder blandat med härlig inredning. Jätteinspirerande. Men jag skulle vilja läsa den från början men hittar inget arkiv. Kan du hjälpa mig? Hur gör jag?

    SvaraRadera
  4. Knallfin stil - Wabisabi stilen!
    Skulle gjerne hatt det litt mer sånn her hjemme :)

    Ha en super dag!

    SvaraRadera
  5. *ELSK*

    Tusen takk for nydelig inspirasjon- flinkesen:):)

    Ha en flott mandag videre!
    Klemmer

    SvaraRadera
  6. En underbar stil, härlig inspiration!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  7. Älskar denna stil...helt underbart
    har precis fått tag i några gamla dörrar som är helt underbara
    Planerar att ha i sovrum
    Sååå fina bilder du visar
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  8. I love old doors and especially the old shutters that I have every where in my house.

    SvaraRadera
  9. Ååå är det bilder från Åsas underbara hem i Dalsland!
    Jag har förälskat mig i det hemmet! Visa gärna fleeeer bilder därifrån. Love love love!
    Kram, Carina

    SvaraRadera